Busser og buskort

Busstoppested Ørstedskolen

BUSSER OG BUSKORT
Følgende retningslinjer er gældende for buskort;

Lokalbusserne 591- 592 er gratis for alle og der udstedes ikke buskort. Elever som kan befordres med disse busser, kan ikke få gratis skolekort til regionalrute 911-12-13.

Elever som er bosiddende i områder, der ikke dækkes af 591 og 592 kan efter ansøgning få udstedt et gratis skolekort fra hjem til skole, så de kan køre med rute 911-12-13 alle skoledage kl. 06-18.

Elever bosiddende i området omkring Humble kører gratis med lokalbus 621-22-23, men skal køre med rute 912 ved omstigning. Der skal ansøges om gratis skolekort mellem skole og hjem.

Alle elever har mulighed for at købe et  udvidet skolekort på 5 zoner (efter eget valg) indenfor Langeland(skal dække ruten hjemmefra og til skole), som giver gratis buskørsel døgnet rundt fra 1. august til 31. juli, til en pris af kr. 475,- for hele året. Faktura udstedes til forældre til betaling ca. 1. august.

Billede: De nye rejseskolekort har IKKE billede.

Der udstedes ikke skolekort automatisk – alle elever der ønsker buskort, skal søge derom på ansøgningsskema. Bemærk at eleven enten kan få skolekort eller købe udvidet skolekort. Det er ikke muligt at have begge kort samtidig.