Indskolingsbørn

Forhallen
Vægkunst i forhallen på skoletorvet

Juni 2024:

Jeg er glad for at have fået lov til at lave udsmykning i forhallen. De store hvide vægge er nu med farver og former.
Jeg er uddannet  pædagog og keramiker og har arbejdet meget med kunst. Dels mine egne værker og dels været højskolelærer i en del år, hvor jeg har varetaget undervisning i kunstfag.
Så jeg er meget glad for at få lov at bruge mine færdigheder på at gøre en indsats for det pædagogiske miljø, her på skolen. Omgivelserne har stor betydning for trivsel i hverdagen. Og det er dejligt at man nu kan se, at det er en skole for børn, lige når man kommer ind.
Værket forløber over tre år, Og dette første år, er der lavet et værk, som symboliserer Indskolingen. Cirklen af børn beskriver udviklingen fra 0.-3. klasse. I midten et spirende egetræ, som symbol på det lille barn, som er på vej, til at udfolde sit potentiale. I et enkelt agern er der et helt egetræ!
De næste to skoleår, laves der værker med mellemtrin og sidst med udskolingens elever. Værket vil ende op med at fylde hele væggen over kantinen, ca. 15X5 meter i alt.  Børnene har været en del af processen.

Venlig hilsen
Helle Aagaard Nørgaard