Læringscenter

Læringscenteret på Ørstedskolen er et åbent lære- og værested, og det er rent fysisk placeret lige midt i skolen. LæringscenterLæringscenteret formål er at støtte op om den læring og de tiltag, som foregår på skolen.

Læringscenteret er dagligt bemandet i mellem kl. 08.25-13.00, men det er muligt at låne og aflevere materialer det meste af skoledagen.

Læringscenteret er et fleksibelt arbejdssted for mange elever, som arbejder både individuelt og i grupper.

På læringscenteret er det muligt at låne og få inspiration til materialer og bøger - både til skolebrug og til hjemlån. Eleverne i indskolingen har hver uge en fast udlånstime. Eleverne på mellemtrin og i udskolingen låner efter behov.

Læringscenteret hjælper i brugen af digitale læremidler, brug af computere og Ipads og afholder korte kurser i fx. Google drev, Appwriter, Informationssøgning og kildekritik.

Læringscenteret arrangerer forskellige kulturtilbud i form af teater, koncerter og forfatterbesøg.

På læringscenteret er det muligt at øve sig i at programmere og bygge robotter med Lego Education.