Gå til hovedindholdet
Vores Fokusområder:
VORES FOKUSOMRÅDER ER:
AT ALLE ELEVER SKAL BLIVE DYGTIGERE
Det opnår vi ved:
- Læringsmål som elever, forældre og lærere forstår
- Undervisningsdifferentiering (niveau, køn, interesse)
- Holddeling 30-35% af tiden
- Faglig guidning og supervision af kontaktlærer
- Brug af læse- og matematikvejledere
- ILP’en (Individuel Lærings Plan) som et aktivt værktøj – opstille læringsmål
- Digitale undervisningsmidler
- Faglige test
AT ALLE ELEVER SKAL TRIVES BEDRE
Det opnår vi ved:
- Daglig kontakt med kontaktlærer
- Social og trivselsmæssig guidning af kontaktlærer
- Fokus på klassen og den enkelte elevs trivsel
- Klassefællesskab og andre fællesskaber
- AKT vejledere, pædagoger og skolefe
- Trivselsmålinger
SKOLE-HJEM SAMARBEJDET
Det opnår vi ved:
- 2 årlige forældremøder
- 2 årlige skolehjemsamtaler – nov. og marts
- Elevplaner udarbejdes inden 1. skole-hjem samtale
- 1-2 årlige fagcafeer
- Kontaktforældre i alle klasser
- Skolebestyrelse
- Kommunikation – nyhedsbreve hver uge, SkoleIntra og skolens hjemmeside
KONTAKTLÆRER ORDNING
Eleverne mødes med deres kontaktlærer dagligt efter behov kl. 8.25-8.55 med fokus på:
- Relationer – lærer/elev, elev/elev og skolehjem samarbejde
- Læringsmål – som elev og forældre forstår
- Faglighed – dansk, matematik, trivsel og bevægelse/motion
FAGLIGE, DIDAKTISKE OG PÆDAGOGISKE IDEER
- Klassen bevares som et fællesskab
- Kontaktlærer i stedet for klasselærer
- Holddeling i 30% af undervisningstiden
- Forældresamarbejdet varetages af kontaktlærer