Elevskabe

Ørstedskolen råder over elevskab/computerskabe, som kan benyttes af vores elever.

I mellemtrinnet står der 24 skabe ved hvert klassetrin. Der er smalle computerskabe med strømstrik, som lige kan indeholde en bærbar computer/tablet/mobiltelefon. Skabene kan låses med nøgle.

I udskolingen er udvalget noget større. Der er 96 smalle computerskabe med strømstik, som alle står omkring skoletorvet.
Der er 64 Elevskabe (som også står på skoletorvet), som kan låses med en 4-cifret kode. Skabene er store nok til at indeholde tasker, jakker, computer osv., men der er IKKE strømstik i skabet.
Endelig er der 48 hængelåsskabe, som dels står ved Tema 10 og ved 7. årgang. Igen pænt store skabe, hvor der er plads til tasker, jakker, computer m.v., men heller ikke disse har strømstik. Alle skabene er forsynet med hængelåse.

Depositum

Fælles for alle disse skabe er, at de kan lånes/lejes af skolens elever. Hvis en elev ønsker at benytte en af skolens skabe, skal man komme ind i Sekretariatet. Der betales kr. 200,- i depositum ved udlevering af nøgle/kode. Depositummet returneres til eleven, når nøglen/koden returneres. Depositummet lægges for at passe godt på nøglen.